PSS

ΕΥΧΕΣ ΠΑΣΧΑ ΜΙΤΖΙΦΙΡΗΣ

ΕΥΧΕΣ ΠΑΣΧΑ ΜΙΤΖΙΦΙΡΗΣ
ΕΥΧΕΣ ΠΑΣΧΑ ΜΙΤΖΙΦΙΡΗΣ

28 Αυγούστου, 2019

Τι άλλαξε από 1ης Ιουλίου σε σχέση με τα τροχαία......



Τι άλλαξε από 1ης Ιουλίου σε σχέση με τα τροχαία
Με βάση την νέα διαίρεση των πλημμελημάτων σε ελαφριά (προβλεπόμενη ποινή μέχρι τρία χρόνια) και βαριά (ποινή πάνω από τρία χρόνια), όλες οι ποινές πάνω από τρία χρόνια θα εκτίονται κανονικά.
Δεν θα υπάρχει ούτε αναστολή ούτε εξαγορά. Αν έχουμε καταλάβει σωστά υπό όρους, μέρος της ποινής (όχι όλη) θα εκτίεται με την μορφή κοινωνικής υπηρεσίας.
Αυτό σημαίνει ότι ανεξάρτητα από τον αν η δίωξη που θα ασκηθεί θα είναι σε βαθμό πλημμελήματος αν η ποινή που θα επιβληθεί είναι πάνω από τρία χρόνια ο δράστης θα εκτίει την ποινή του.
Αυτή είναι μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα όπου για ποινές φυλάκισης μέχρι πέντε ετών για ανθρωποκτονία «από αμέλεια» ή και μεγαλύτερες για πολλαπλά πλημμελήματα μπορούσε να δοθεί αναστολή ή και να εξαγοραστούν.
Δύο σημαντικά άρθρα, 290 & 290Α
Δύο άρθρα με σημαντικές αλλαγές που θεσπίζουν αυστηρές ποινές σε ορισμένες περιπτώσεις είναι το 290 που αφορά στις Επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία και το 290Α που αναφέρεται στην επικίνδυνη οδήγηση.
Το πρώτο απ αυτά που αφορά και στην τοποθέτηση παροδίων εμποδίων (όπως οι διαφημιστικές πινακίδες) προβλέπει ποινές κάθειρξης έως δέκα ετών σε περίπτωση πρόκλησης βαριάς σωματικής βλάβης, πάνω από δέκα έτη για πρόκληση θανάτου και μέχρις ισόβια για πρόκληση μεγάλου αριθμού θανάτων.

======================
Διάβασε επίσης το άρθρο :
=========================
Διάβασε επίσης το άρθρο :

Παράνομη διαφημιστική πινακίδα σε εθνική οδό - Τροχαίο δυστύχημα - Ευθύνη Δημοσίου σε αποζημίωση (ΔΠρΠατρ)

Υποχρέωση αρμόδιων αρχών για αφαίρεση ή θέση εκτός λειτουργίας παράνομων διαφημιστικών πινακίδων







Ευθύνη του δημοσίου σε αποζημίωση κατά το άρθρο 105 ΕισΝΑΚ. Απαγόρευση κάθε διαφήμισης που πραγματοποιείται με οποιονδήποτε τρόπο και μέσο, στα εκτός κατοικημένης περιοχής τμήματα των χαρακτηρισμένων εθνικών και επαρχιακών οδών ή αυτοκινητοδρόμων και σε ζώνη μέχρι εκατόν πενήντα (150) μέτρων και από τις δύο πλευρές του άξονα των οδών αυτών και είναι ορατή από τους χρήστες των οδών. Υποχρέωση των ΟΤΑ και της κρατικής Διοίκησης για αφαίρεση, εξάλειψη ή θέση εκτός λειτουργίας παράνομων διαφημιστικών πινακίδων. Θανάσιμος τραυματισμός οδηγού αυτοκινήτου λόγω πρόσκρουσης αυτού στην τσιμεντένια βάση διαφημιστικής πινακίδας. Περιστατικά. Παράνομη διαφημιστική πινακίδα λόγω μη τηρήσεως της αποστάσεως των 150 μ. από τον άξονα της οδού, λόγω μη καθορισμού του χώρου για τοποθέτηση διαφημίσεων, λόγω του τρόπου κατασκευής της (πακτωμένη σε οπλισμένο σκυρόδεμα), λόγω παρανόμου ηλεκτροδοτήσεώς της κλπ. Συνυπαιτιότητα του θανόντος οδηγού λόγω οδηγήσεως υπό την επίδραση οινοπνεύματος. Χρηματική ικανοποίηση λόγω ψυχικής οδύνης 100.000 ευρώ για την πρώτη ενάγουσα και στο ποσό των 80.000 ευρώ για καθέναν από τους δεύτερο και τρίτη εξ αυτών και, λόγω της συνυπαιτιότητας του θανόντος οδηγού κατά ποσοστό 70%, στο καθαρό ποσό των 30.000 ευρώ (100.000 ευρώ – 70%) για την πρώτη ενάγουσα και στο καθαρό ποσό των 24.000 ευρώ (80.000 ευρώ – 70%) για καθέναν από τους δεύτερο και τρίτη εξ αυτών κατά παραδοχή εν μέρει των σχετικών κονδυλίων της αγωγής.
ΙΙ. Παρατηρήσεις:
Α. Η απόφαση δεν λαμβάνει υπόψη την προσθήκη-αντίκρουση τριημέρου του πληρεξουσίου δικηγόρου των εναγόντων ως εκπροθέσμως κατατεθείσα, εσφαλμένα όμως καθώς μεσολαβούσε Καθαρά Δευτέρα η οποία είναι εξαιρετέα.
B. Σημειωτέον ότι στο χώρο που ήταν τοποθετημένη η ανωτέρω παράνομη διαφημιστική πινακίδα της EXPRESS SERVICE, θα έπρεπε βάσει του νόμου να υπάρχει στηθαίο ασφαλείας, το οποίο δεν υπήρχε. Ουσιαστικά δηλαδή το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο παρανόμησε -δια παραλείψεως- διπλά και διότι δεν αφαίρεσε-αποξήλωσε την παράνομη διαφημιστική πινακίδα της EXPRESS SERVICE και διότι δεν είχε τοποθετήσει -ως όφειλε και μπορούσε- στηθαίο ασφαλείας στον ίδιο χώρο. Αρμοδιότητα και ευθύνη για την τοποθέτηση του στηθαίου είχε -βάσει αποφάσεως του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ αλλά και σχετικής εγκυκλίου- η ΓΓΔΕ/ΕΥΔΕ Συντήρησης του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ (ΥΑ Δ17//2007 (ΥΑ Δ17α/06/52/ΦΝ 443 ΦΕΚ Β 398 2007, επίσης Εγκύκλιος 8/2007 ΠΕΧΩΔΕ). Ωστόσο η απόφαση, παρότι είχε προβληθεί και αυτός ως αγωγικός ισχυρισμός, δεν φαίνεται να κάνει κάποια αναφορά.
Γ. ΑΠΑΡΙΘΜΗΣΗ ΠΑΡΑΝΟΜΙΩΝ
Η ένδικη διαφημιστική πινακίδα ήταν πολλαπλώς παράνομη:
1. Ήταν παράνομη γιατί ήταν τοποθετημένη σε απόσταση μικρότερη των 150 μέτρων από τον άξονα της Νέας Εθνικής Οδού Κορίνθου-Πατρών (παράβαση του άρθρου 11 παρ. 1 του Ν. 2696/1999 (ΚΟΚ)).
(646/2001 ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ (ΠΟΙΝ) (ΝΟΜΟΣ, και ΠΟΙΝΧΡ 2002/142 ), η οποία διαλαμβάνει στο κείμενό της, μεταξύ άλλων, επί λέξει: «Στις 30-8-1996 στο 106 χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Αθήνας- Τρίπολης από αμέλειά της, δηλαδή από έλλειψη της προσοχής που όφειλε από τις περιστάσεις και μπορούσε να καταβάλει δεν προέβλεψε το αξιόποινο αποτέλεσμα των πράξεων της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και της εντελώς ελαφράς σωματικής βλάβης που προκάλεσε υπό τις ακόλουθες συνθήκες: «Η κατηγορουμένη που ήταν διευθύντρια και υπεύθυνη της σχολής δημοσιογραφίας «.......» η οποία εδρεύει στην Αθήνα, ανέθεσε σε δύο άτομα να αναρτήσουν διαφημιστικές πινακίδες της σχολής αυτής σε διάφορα σημεία των εθνικών οδών μολονότι κάθε διαφήμιση που πραγματοποιείται με οποιοδήποτε τρόπο και μέσο, απαγορεύεται σε ζώνη μέχρι 150 μέτρων και από τις δύο πλευρές του άξονα, των τμημάτων εθνικών και επαρχιακών οδών και είναι ορατή από τους χρήστες των οδών αυτών.»
2. Ήταν παράνομη γιατί ήταν τοποθετημένη σε θέση και κατά τρόπο που μπορούσε να έχει και πράγματι είχε εν προκειμένω αρνητικές επιπτώσεις στους χρήστες της οδού μόνο και μόνο με την παράνομη τοποθέτηση και ύπαρξή της στο συγκεκριμένο σημείο καθώς σκοτώθηκε ο σύζυγος και πατέρας των εναγόντων, αποτέλεσμα που δεν θα επερχόταν εάν δεν ήταν εκεί η παράνομη διαφημιστική πινακίδα (παράβαση του άρθρου 11 παρ. 2 του Ν. 2696/1999 (ΚΟΚ)).
3. Ήταν παράνομη γιατί ήταν τοποθετημένη σε θέση και κατά τρόπο που μπορούσε να επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο την κυκλοφορία, όπως εν προκειμένω πράγματι επηρέασε την κυκλοφορία μόνο και μόνο με την παράνομη τοποθέτηση και ύπαρξή της στο συγκεκριμένο σημείο (παράβαση του άρθρου 11 παρ. 2 του Ν. 2696/1999 (ΚΟΚ))
4. Ήταν παράνομη γιατί ήταν τοποθετημένη σε θέση και κατά τρόπο που μπορούσε να προκαλέσει θάμβωση στους χρήστες της οδού και γενικά να αποσπάσει την προσοχή τους κατά τρόπο που μπορεί να έχει δυσμενή επίδραση στην οδική ασφάλεια γενικά (παράβαση του άρθρου 11 παρ. 2 του Ν. 2696/1999 (ΚΟΚ))
5. Ήταν παράνομη γιατί ήταν παρανόμως τοποθετημένη κάθετα προς τον άξονα της οδού και όχι παράλληλα προς τον άξονα της οδού (παράβαση του άρθρου 11 παρ. 4 του Ν. 2696/1999 (ΚΟΚ))
6. Ήταν παράνομη γιατί ήταν παρανόμως φωτιζόμενη και ηλεκτροδοτημένη, όπως αποδεικνύεται από το υπ’ αριθμ. πρωτοκόλλου 413/15-3-2010 έγγραφο της ΔΕΗ, από το οποίο προκύπτει ότι στη ΔΕΗ δεν υπεβλήθη αίτηση για ηλεκτροδότηση της διαφημιστικής πινακίδας της EXPRESS SERVICE, ούτε είχε κατατεθεί στη ΔΕΗ σχέδιο ηλεκτρολογικό που να αναφέρει και να περιλαμβάνει την ηλεκτροδότησή της.
7. Ήταν παράνομη ως εκ του τρόπου κατασκευής της γιατί ο στύλος της πινακίδας στερεωνόταν κοχλιωτά σε βάση τσιμεντένια από οπλισμένο σκυρόδεμα, ήταν δηλαδή πακτωμένη σε οπλισμένο σκυρόδεμα και έχει κριθεί από τις 909 και 910/2007 ΣΤΕ καθώς και από τις 168 και 169/2011 ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ ΣΤΕ ότι αυτός ο τρόπος κατασκευής είναι επικίνδυνος.
8. Ήταν παράνομη γιατί δεν αναγραφόταν το ονοματεπώνυμο ή η επωνυμία και η διεύθυνση του διαφημιστή και ο αριθμός της άδειας για την τοποθέτησή της (παράβαση άρθρου 4 παρ. 2 Ν. 2946/2001).
9. Ήταν παράνομη γιατί τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο σημείο-χώρο χωρίς να έχει καθοριστεί ο χώρος αυτός για υπαίθρια διαφήμιση, όπως προκύπτει από το υπ’ αριθμ. πρωτοκόλλου 7626/οικ/17-3-2008 έγγραφο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος/Γενική Διεύθυνση Περιφέρειας/ΔΕΣΕ), (παράβαση του άρθρου 3 παρ.4 του Ν. 2946/2001)
10. Ήταν παράνομη γιατί τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο σημείο-χώρο χωρίς να έχει λάβει άδεια από τον αρμόδιο τότε Δήμο Ακράτας, όπως προκύπτει από το υπ’ αριθμ. πρωτοκόλλου 2764/27-4-2009 έγγραφο του Δήμου Ακράτας, από το οποίο αποδεικνύεται ότι ο Δήμος Ακράτας δεν είχε εκδώσει άδεια για την τοποθέτηση της διαφημιστικής πινακίδας της EXPRESS SERVICE στο 152,950 χλμ της ΝΕΟ Κορίνθου- Πατρών (παράβαση του άρθρου 5 του Ν. 2946/2001).
11. Ακόμα και αν θεωρηθεί επιγραφή και πάλι δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις για επιγραφές (υπ’αριθμ. ΥΑ 38110 (ΦΕΚ Β΄ 1255/25-9-2002) Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων ανάρτησης πανώ σε προσόψεις κτιρίων, καθώς και προδιαγραφών και διαδικασίας τοποθέτησης επιγραφών σε κτίρια και κοινόχρηστους χώρους, κατά τις διατάξεις του Ν. 2946/2001.
ΔΗΛΑΔΗ: α) Γιατί δεν ήταν γραμμένη στην Ελληνική αλλά στην Αγγλική γλώσσα.
β) Γιατί εκτός από την επωνυμία δεν αναγραφόταν σε αυτή και το αντικείμενο δραστηριότητας του νομικού προσώπου, όπως απαιτεί σωρευτικά ο νόμος για τα νομικά πρόσωπα όταν πρόκειται για επιγραφές. (άρθρο 6 παρ. 1 εδ.α Ν. 2946/2001)
γ) Γιατί δεν είχε τοποθετηθεί οριζόντια αλλά κάθετα στο οδόστρωμα της Εθνικής οδού.
δ) Γιατί το μέγεθός της και ο τρόπος κατασκευής της απείχαν κατά πολύ από τις διαστάσεις των 0,70μ Χ 0,70μ και ύψος 0,70μ των ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΠΡΟΒΛΕΨΕΩΝ της ανωτέρω υπουργικής αποφάσεως; [ίδετε AD HOC 1340-1-2-3-4-5-6/2009 ΔΕΦ ΑΘ, Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ για διαστάσεις, και 272/2012 ΔΕΦ ΑΘ ΑΝΑΣΤ (ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ FIATSEAS), Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ, 273/2012 ΔΕΦ ΑΘ ΑΝΑΣΤ (ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ SAMSUNG), Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ), 484/2009 ΔΕΦ ΑΘ ΑΝΑΣΤ (ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΡΑΠΕΖΑΣ) Α΄ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣ].
Η απόφαση εστάλη από τον δικηγόρο Αιγίου Ανδρέα Φλώρο
===================================


Δείτε τι ακριβώς ορίζει το άρθρο 11 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Άρθρo 11

Eπιγραφές - Διαφημίσεις

1. Απαγορεύεται κάθε διαφήμιση που πραγματοποιείται με οποιονδήποτε τρόπο και μέσο, στα εκτός κατοικημένης περιοχής τμήματα των χαρακτηρισμένων εθνικών και επαρχιακών οδών ή αυτοκινητοδρόμων και σε ζώνη μέχρι εκατόν πενήντα (150) μέτρων και από τις δύο πλευρές του άξονα των οδών αυτών και είναι ορατή από τους χρήστες των οδών.
Η παραπάνω ζώνη απαγόρευσης περιορίζεται στα σαράντα (40) μέτρα και από τις δύο πλευρές του άξονα των ανωτέρω τμημάτων εθνικών και επαρχιακών οδών ή αυτοκινητοδρόμων, που διέρχονται μέσα από κατοικημένη περιοχή, αν το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητος στα τμήματα αυτά είναι ανώτερο των 70 Km/h.
Σε κλάδους ανισόπεδων κόμβων αυτοκινητοδρόμων και στις περιοχές των σταθμών διοδίων ισχύει η απόσταση των 150 μέτρων από τις δύο πλευρές του άξονα της κατεύθυνσης, ανεξαρτήτως ορίου ταχύτητας.

2. Απαγορεύεται γενικά η τοποθέτηση επιγραφών ή διαφημίσεων ή η εγκατάσταση οποιασδήποτε πινακίδας, αφίσας, διαγράμμισης ή συσκευής, σε θέση ή κατά τρόπο που μπορεί να έχει οποιεσδήποτε αρνητικές επιπτώσεις στους χρήστες της οδού ή να επηρεάσει με οιονδήποτε τρόπο την κυκλοφορία. Ιδίως απαγορεύεται η τοποθέτηση ή εγκατάσταση των ανωτέρω σε τέτοιες θέσεις, ώστε να παρεμποδίζεται η θέα των πινακίδων κατακόρυφης σήμανσης ή φωτεινών σηματοδοτών ή να δημιουργείται σύγχυση με πινακίδες σήμανσης ή με κυκλοφοριακή διαγράμμιση ή με άλλη συσκευή ρύθμισης της κυκλοφορίας ή να τις καταστήσει λιγότερο ορατές ή αποτελεσματικές ή να προκαλέσει θάμβωση στους χρήστες της οδού και γενικά να αποσπάσουν την προσοχή τους κατά τρόπο που μπορεί να έχει δυσμενή επίδραση στην οδική ασφάλεια γενικά.

3. Σε οδούς, στις οποίες είναι εγκατεστημένοι φωτεινοί σηματοδότες ρύθμισης της κυκλοφορίας, απαγορεύεται η τοποθέτηση έγχρωμων φωτεινών διαφημίσεων ή πινακίδων ή αναγραφών με χρώματα που χρησιμοποιούνται στη φωτεινή σηματοδότηση, σε απόσταση εκατέρωθεν και ύψος μικρότερο των είκοσι (20) μέτρων από κάθε φανό σηματοδότησης.

4. Με παράλληλη τήρηση των διατάξεων των προηγούμενων παραγράφων, επιτρέπεται να τοποθετούνται ή να λειτουργούν επιγραφές, που αναφέρονται στην επωνυμία ή σε άλλο διακριτικό σημείο ή τίτλο επιχείρησης που λειτουργεί παρά την οδό.

===========================================

Σε 18 μήνες φυλάκιση με αναστολή καταδικάστηκε ο τέως δήμαρχος Αμαρουσίου Παναγιώτης Τζανίκος από το τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων στις 23 Οκτωβρίου 2012, για ανθρωποκτονία από αμέλεια.
Σταυρουλάκης Γιάννης.
Η υπόθεση αφορά στο θάνατο του 25χρονου Γιάννη Σταυρουλάκη στις 19 Δεκεμβρίου 2005, όταν το αυτοκίνητο του προσέκρουσε σε παράνομη διαφημιστική πινακίδα, που βρισκόταν σε νησίδα επί της λεωφόρου Κηφισίας.
Σύμφωνα με το πόρισμα των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης η πινακίδα ήταν παράνομη ενώ μαζί με τον κ. Τζανίκο παραπέμφθηκαν άλλα έξι άτομα που εργάζονταν στο δήμο Αμαρουσίου  για τους οποίους έπαυσε η δίωξη λογω παραγραφής.
Είναι η πρώτη καταδίκη (επτά χρόνια μετά το θανατηφόρο συμβαν) δημάρχου υπεύθυνου για την τοποθετηση σε συνεργασία με διαφημιστικες εταιρείες παράνομων πινακίδων.
Πρέπει να επισημάνουμε ότι παρότι το καθεστως παρανομιας της φονικής υπαίθριας διαφήμισης έχει ξεκαθαρίσει νομικά με επανειλημμενες αποφάσεις των ανωτάτων δικαστικών οργάνων και παρά το γεγονός πως δήμαρχοι έχουν παραπεμφθεί για παρόμοιες υποθέσεις και εκκρεμούν και άλλες δικαστικές αποφάσεις, η παράνομη υπαίθρια διαφήμιση εξακολουθεί να ακμάζει με την συνενοχή δημάρχων ή με την δικαιολογία της έλλειψης προσωπικού από τους περιφερειάρχες.
Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση του Δημου Αθηναίων που είχε νοικιασμένους παράνομους διαφημισιόπυργους  που στοχεύουν στην απόσπαση της προσοχής των οδηγών ενώ  οργανισμοί του διαφημίζονται σε παράνομες διαφημίσεις στα οπίσθια λεωφορείων με τον ίδιο στόχο.
Εντελώς προκλητική ήταν η περίπτωση του Δήμου Ηρακλέιου Κρήτης όπου τον Ιούλιο 2013 κύμα παράνομων διαφημιστικών πινακίδων γέμισε τις νησίδες και τα πεζοδρόμια της περιοχής του. Ήταν ο πρωτος Δημος που μετά την αποκαθηλωση των πινακίδων προχώρησε (προφανως με νεες συμβασεις και αδιαφορώντας για τους νόμους) σε οργανωμένη επανεμφάνιση τους. Οχι τώρα.
Εστω και αργά η  απόφαση είναι σημαντική όχι τόσο για το ύψος της ποινής αλλά κυρίως γιατι επιτέλους προσωποποιήθηκε η ευθύνη και κάποιος θεωρήθηκε υπεύθυνος για την αφαίρεση μιας ανθρώπινης ζωής.
Πανελλαδικός σύλλογος «SOS Τροχαία Εγκλήματα»
=============================================

Υπαίθριες “Δυσφημιστικές” πινακίδες




Συνεχίζεται....