PSS

ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ

ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ
ΚΩΣΤΟΓΛΟΥ

ZISIADIS

ZISIADIS
ΖΗΣΙΑΔΗΣ

23 Ιανουαρίου, 2018

Ενημέρωση για το Master Plan και το θέμα της παραχώρησης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ χερσαία ζώνη στην περιοχή της προβλήτας Ούλεν.

 Ενημέρωση για το Master Plan και το θέμα της παραχώρησης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ χερσαία ζώνη στην περιοχή της προβλήτας Ούλεν.

Ολοκληρώθηκε η ευρεία σύσκεψη-ενημέρωση από τη μελετητική εταιρεία Τρίτων Α.Ε & Συνεργάτες που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Κότσικα στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου (master Plan) που καλείται να εκπονήσει ο ΟΛΝΕ για το λιμάνι Χαλκίδας.
Ο εκπρόσωπος της εταιρείας κος Παναγόπουλος ανέλυσε τη διαδικασία του στρατηγικού σχεδιασμού στους παραβρισκόμενους, εξηγώντας τους ότι πλέον η μελέτη εισέρχεται στη β’ φάση της αφού ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση που αφορούσε τη συλλογή των πληροφοριών και των δεδομένων, την καταγραφή των υφισταμένων εγκαταστάσεων και την ανάλυση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν. Μετά το πέρας της δεύτερης φάσης οι μελετητές θα είναι σε θέση να παρουσιάσουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις για όλα τα σημαντικά στοιχεία του στρατηγικού σχεδίου, δηλαδή τις χωροθετήσεις του λιμανιού, της σύγχρονης τουριστικής μαρίνας, της ιχθυόσκαλας, τις ναυταθλητικές δραστηριότητες και τις λοιπές αλιευτικές και τουριστικές εγκαταστάσεις κατά μήκος του παραλιακού μετώπου της πόλης. Με την ολοκλήρωση της φάσης αυτής θα αρχίσει και η ευρεία διαβούλευση με όλους τους εμπλεκομένους φορείς,όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ο κος Παναγόπουλος. Σημείο αιχμής του σχεδίου αλλά και για τη συζήτηση φυσικά ήταν η μεταφορά του εμπορικού λιμανιού σε νέα θέση.
Ο Υφυπουργός ανέφερε την αναγκαιότητα σύνδεσης της νέας θέσης με εκτεταμένο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο αλλά και με εγκαταστάσεις logistics ως απαραίτητη προϋπόθεση για την οικονομική βιωσιμότητα του λιμανιού, επισήμανση που ειπώθηκε και από άλλους ομιλητές και που βρίσκει σύμφωνους και τους συντελεστές της μελετητικής εταιρείας. Μια θέση η οποία εξετάζεται πολύ σοβαρά ως αποτέλεσμα των επαφών που ήδη έχουν γίνει με τις
βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, είναι οι εγκαταστάσεις στο πρώην τσιμεντάδικο. Εκεί βέβαια υπήρχε και η παρέμβαση του προέδρου του εργατικού κέντρου, ο οποίος διερωτήθηκε ποιο είναι το καθεστώς και-ποιες τελικά-οι βλέψεις της εταιρείας και κατά πόσο θα επιτρέψει να γίνει λιμάνι εκεί. Ο Πρόεδρος του ΟΛΝΕ απάντησε σχετικά ότι σε μια πρώτη επαφή οι ιθύνοντες της εταιρείας έδειξαν θετικοί στο ενδεχόμενο και θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω μια συμφωνίας-σύμπραξης της εμπορικής εκμετάλλευσης του νέου λιμένα εφόσον γίνει εκεί.
Παρότι το θέμα του εμπορικού λιμένα είναι κυρίαρχο κομμάτι στην εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου, πολύς λόγος έγινε και για την τουριστική μαρίνα που η μελετητική ομάδα έχει χωροθετήσει στην προβλήτα της Ούλεν. Η παρουσία εξάλλου του Δ/ντα Συμβούλου της ΓΑΙΟΣΕ είχε τη σημασία της γιατί τόσο η δημοτική αρχή όσο και ο Οργανισμός Λιμένων ζητούν την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης πίσω από την προβλήτα που θα είχε ευεργετικά αποτελέσματα στη διαμόρφωση και της νέας μαρίνας και του περιβάλλοντος χώρου με θέσεις πάρκινγκ και χώρους πρασίνου. Πολλές από τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων, όπως του Δημάρχου ή του κου Σχίζα είχαν ως κοινή συνισταμένη τη σημασία του να προχωρήσει οπωσδήποτε η τουριστική μαρίνα διαβλέποντας τη δυναμική που μπορεί να έχει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Ο πρόεδρος του Οργανισμού Ανδρέας Παπανδρέου μάλιστα έκανε μια μίνι παρουσίαση των χαρακτηριστικών της σχεδιαζόμενης μαρίνας μιλώντας για μια κατασκευή πρότυπο με πλωτές εγκαταστάσεις και στο πνεύμα της γαλάζιας ανάπτυξης με οικολογικά χαρακτηριστικά και πολύ χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα.
Στην τοποθέτηση του ο Βουλευτής κος Πρατσώλης ανέδειξε το ζήτημα των προτεραιοτήτων στη διαμόρφωση της πρότασης των μελετητών σε ρεαλιστικά πλαίσια, με την τουριστική μαρίνα να καταγράφεται ως πολύ σημαντική ώστε να υπάρχει γρήγορα κάποιο αποτέλεσμα και τα σχέδια να μη μείνουν επί χάρτου, τοποθέτηση που βρήκε σύμφωνη την πλειοψηφία των συμμετεχόντων.
Συζητήθηκε ακόμα η μεταφορά της ιχθυόσκαλας σε νέα θέση με την Δροσιά ή τα Βρυσάκια στα Ψαχνά να βρίσκονται μεταξύ των επικρατέστερων επιλογών ενώ συζητήθηκαν και τα θέματα του γενικού πολεοδομικού σχεδιασμού αλλά και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη σε όλο το σχεδιασμό.

Μετά το πέρα της ενημερωτικής συζήτησης ακολούθησε μια μικρή σύσκεψη στο γραφείο του Δημάρχου παρουσία του Υφυπουργού κου Μαυραγάνη του πρόεδρου του ΟΛΝΕ και της μελετητικής ομάδας για μια πιο αναλυτική παρουσίαση των δεδομένων ενώ στη συνέχεια ο Υφυπουργός επισκέφθηκε και τα γραφεία του ΟΛΝΕ για μια σύντομη ενημέρωση σχετικά με τις δράσεις του Οργανισμού.
Η ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης της μελετητικής διαδικασίας αναμένεται να ολοκληρωθεί σε τρεις μήνες και τότε και οι μελετητές αλλά και οι εμπλεκόμενοι φορείς θα έχουν να συζητήσουν επί συγκεκριμένων επιλογών και λύσεων. Είναι σαφές ωστόσο ότι η εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου και η ένταξη σε αυτό αρκετών λιμενικών έργων και ναυτικών ή ναυταθλητικών ακόμα και αλιευτικών υποδομών μπορεί πραγματικά να δημιουργήσει συνθήκες τουριστικής ανάπτυξης αλλά και βελτίωσης της ποιότητας της ζωής των πολιτών της Χαλκίδας.
Παρόντες στη σύσκεψη ήταν ο Υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Νικόλαος Μαυραγάνης, ο Βουλευτής Αναστάσιος Πρατσόλης, ο Δήμαρχος Χαλκιδέων Χρήστος Παγώνης, ο Δ/νων Σύμβουλος της ΓΑΙΑ ΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας, ο Αντιδήμαρχος Γιώργος Μπουραντάς, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Γιώργος Μπαντούνας, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Χαλκίδας Παναγιώτης Καράβας, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Στέφανος Μπασινάς και εκπρόσωποι των λιμενεργατών. Από τον Οργανισμό Λιμένων συμμετείχε ο Πρέδρος και Δ/νων Σύμβουλος Ανδρέας Παπανδρέου, οι Αντιπρόεδροι Πέτρος Πασβαντίδης και Νίκος Γουρνής και τα μέλη κα Λεβέντη, κος Μπάρμπας, κος Γεωργαλάς και κος Πάνος.