Η άδεια υγειονομικού ενδιαφέροντος είναι υποχρεωτική για τα κέντρα διασκέδασης και τις ταβέρνες που προσφέρουν φαγητό και ποτό στο κοινό, άρα οι σύλλογοι που δεν έχουν άδεια ΚΥΕ, δε νομιμοποιούνται να προσφέρουν φαγητό και ποτό στο κοινό, ούτε καν δωρεάν.
Η πολιτιστική δραστηριότητα ανέκαθεν αποτελούσε βασικό μέρος της κοινωνίας, ενώ οι πολιτιστικοί σύλλογοι συνέβαλαν στην προώθηση της τοπικής παράδοσης, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια ανησυχητική μετατροπή αυτών των συλλόγων, σε ταβέρνες και κέντρα διασκέδασης, κάτι που προκαλεί σοβαρές επιπτώσεις και θέτει ερωτηματικά για την προστασία της υγείας του κοινού.
Το ΠΑΣΚΕΔΙ ενημέρωσε όλη την πολιτική ηγεσία, ξεκινώντας από τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Η πρακτική της μετατροπής πολιτιστικών συλλόγων σε ταβέρνες και κέντρα διασκέδασης είναι ένα φαινόμενο που θίγει τόσο την ακεραιότητα των πολιτιστικών δραστηριοτήτων όσο και την οικονομική διαφάνεια. Οι δημοτικές αρχές, αλλά και οι πολίτες, πρέπει να είναι ενήμεροι και απαιτητικοί στον τρόπο λειτουργίας των πολιτιστικών συλλόγων, ώστε να διασφαλιστεί η ορθή χρήση των πόρων και η αποφυγή παράνομων πρακτικών.
Ο πολιτισμός αποτελεί θεμέλιο λίθο της κοινωνίας μας και οι πολιτιστικοί σύλλογοι είναι ζωτικής σημασίας για την διατήρηση και προαγωγή της πολιτιστικής κληρονομιάς. Ωστόσο, η αποτροπή της ανάπτυξης των πολιτιστικών δραστηριοτήτων σε εμπορικές δραστηριότητες πρέπει να είναι προτεραιότητα. Η άδεια υγειονομικού ενδιαφέροντος είναι υποχρεωτική για τα κέντρα διασκέδασης και τις ταβέρνες που προσφέρουν φαγητό και ποτό στο κοινό, άρα οι σύλλογοι που δεν έχουν άδεια ΚΥΕ, δε νομιμοποιούνται να προσφέρουν φαγητό και ποτό στο κοινό, ούτε καν δωρεάν.
Οι δήμοι έχουν το καθήκον να παρακολουθούν στενά τη δραστηριότητα των πολιτιστικών συλλόγων και να εξασφαλίζουν ότι δεν υποκύπτουν σε παράνομες πρακτικές. Οι παρατυπίες πρέπει να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα, ενώ η επιβολή προστίμων και η εφαρμογή του νόμου πρέπει να είναι αναπόφευκτες για όσους προσπαθούν να παρακάμπτουν τους κανόνες.
Η απότομη μετάβαση από πολιτιστικός σύλλογος σε ταβέρνα και κέντρο διασκέδασης, αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη πίεση που ασκείται στους πολιτιστικούς φορείς για εξασφάλιση χρηματοδότησης και βιωσιμότητας. Οι δήμοι και τα επιμελητήρια, προκειμένου να αποφύγουν την χρηματοδότησή τους, μπορεί να επιτρέπουν αμφισβητήσιμες δραστηριότητες στους συλλόγους, οδηγώντας τους στην εκμετάλλευση του κεντρικού ρόλου που διαδραματίζουν ως ταβέρνες και κέντρα διασκέδασης. Αυτό είναι ένα σοβαρό ζήτημα, καθώς οι πολιτιστικοί σύλλογοι δεν έχουν την άδεια υγειονομικού ενδιαφέροντος που απαιτείται για τη λειτουργία τέτοιων καταστημάτων και προπάντων, δε διαθέτουν POS.
Αυτή η μεταμόρφωση αντιβαίνει στον αρχικό σκοπό των πολιτιστικών συλλόγων και δημιουργεί ανταγωνισμό με τα κανονικά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Ταυτόχρονα, η παράνομη λειτουργία τέτοιων ταβερνών και κέντρων διασκέδασης αποτελεί απειλή για την υγεία και την ασφάλεια του κοινού, καθώς δεν υπόκεινται στους ίδιους αυστηρούς κανόνες και ελέγχους που ισχύουν για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Συνήθως προσφέρουν σουβλάκια, σαλάτες, ψωμί και ποτά. Οι προμήθειες πολλές φορές υπερβαίνουν και τις 3.000 άτομα. Από που αγοράστηκαν; Που ήταν αποθηκευμένες μέχρι να καταναλωθούν; Θεωρείτε πως υπάρχει Υγειονομική κάλυψη; Όχι βέβαια, ειδικά το καλοκαίρι που οι μύγες είναι σε πρώτη ζήτηση. Μήπως να περιμένουμε να συμβεί καμιά ομαδική δηλητηρίαση κι έπειτα να δράσουμε;
Εξίσου σημαντική είναι και η ενεργός συμμετοχή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ) σε αυτή τη διαδικασία. Η ΑΑΔΕ πρέπει να διασφαλίζει την συμμόρφωση με τους φορολογικούς κανόνες, ενώ η ΕΛ.ΑΣ πρέπει να διεξάγει τακτικούς ελέγχους στα πανηγύρια και τις εκδηλώσεις για την εξασφάλιση της τήρησης των νόμων και των ρυθμίσεων.
Η ανάγκη για ρύθμιση και αυστηρούς ελέγχους είναι πρωταρχική, προκειμένου να διατηρηθεί η ακεραιότητα των πολιτιστικών συλλόγων και να αποτραπεί πλέον η μετατροπή τους σε παράνομες επιχειρήσεις. Το κράτος, οι αρχές και οι πολιτικοί ηγέτες πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να εξασφαλίσουν ότι οι πολιτιστικοί σύλλογοι θα συνεχίσουν να αποτελούν φορείς προώθησης του πολιτισμού και όχι αμφισβητήσιμες επιχειρήσεις διασκέδασης.
Σε μια περίοδο όπου η πολιτιστική ποικιλία και η οικονομική διαφάνεια είναι αναγκαίες, η εξάλειψη της παράνομης λειτουργίας πολιτιστικών συλλόγων ως ταβέρνες & κέντρα διασκέδασης πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για όλους μας. Μόνο με αυστηρή ρύθμιση, εποπτεία και συνεργασία μπορούμε να διασφαλίσουμε την διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και την προαγωγή της ποικιλίας στην κοινωνία μας, διαφορετικά θα είμαστε όλοι για τα ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ.
Φορολογικές, ασφαλιστικές και λοιπές υποχρεώσεις για τους διοργανωτές (συλλόγους) πανηγυριών
Επειδή αυτή την εποχή στην πατρίδα μας, ο θεσμός των θρησκευτικών πανηγυριών είναι πολύ συνηθισμένος και με μεγάλη αποδοχή από τον κόσμο, θα θέλαμε να επισημάνουμε κάποιες φορολογικές, ασφαλιστικές και λοιπές υποχρεώσεις που έχουν οι διοργανωτές και οι συμμετέχοντες επαγγελματίες και μη, σε τέτοιες κοινωνικές εκδηλώσεις.
Νομιμότητα κάθε Πολιτιστικού Συλλόγου ή Σωματείου
Κατά τη διάρκεια και έως το πέρας της κάθε εκδήλωσης, θα πρέπει ο εκπρόσωπος του διοργανωτή φορέα, να φέρει μαζί του τα ακόλουθα δικαιολογητικά έγγραφα, που θα υποχρεούται να επιδεικνύει σε κάθε Φορολογικό ή Αστυνομικό έλεγχο.
1) Θεωρημένο Καταστατικό
2) Απόφαση Ορισμού Διοικητικού Συμβουλίου
3) Πιστοποιητικό από το Πρωτοδικείο, περί μη κατάθεσης Αγωγής προσβολής των αρχαιρεσιών
4) Πρακτικό αρχαιρεσιών από την Δικαστική αντιπρόσωπο
5) Υπεύθυνη Δήλωση Προέδρου από GOV για την ημερομηνία λήξης της θητείας του Σωματείου ή Συλλόγου
Προκειμένου να εκδοθούν οι σχετικές άδειες που απαιτούνται για την διοργάνωση οποιασδήποτε εκδήλωσης, από Δήμο ή Αστυνομία, θα πρέπει να ζητούνται τα παραπάνω ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ δικαιολογητικά νομιμότητας του Διοργανωτή φορέα.
Εφ΄όσον τηρούνται όλα τα ως άνω Δικαιολογητικά νομιμοποίησης, προχωράμε στα παρακάτω:
Διοργάνωση ενός ετήσιου χορού ή πανηγυριού από Σύλλογο ή Σωματείο (μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα):
Η διοργάνωση ενός ετήσιου χορού ή πανηγυριού από Σύλλογο ή Σωματείο με φαγητό ή/και με μουσική απαιτεί τα εξής:
1. Για τον χώρο που θα γίνει η εκδήλωση του συλλόγου, θα πρέπει να υπάρχει μισθωτήριο ενοικίασης ή δωρεάν παραχωρητήριο από τον ιδιοκτήτη ή απόφαση δημάρχου αν ανήκει στο Δημόσιο.
2. Για τον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιηθεί (καρέκλες, τραπέζια, ποτήρια, μικροφωνική κ.λπ.), αν δεν είναι του συλλόγου ή του καταστήματος θα πρέπει να υπάρχει μισθωτήριο ενοικίασης ή δωρεάν παραχωρητήριο και δελτία αποστολής για τη μεταφορά του στο χώρο της εκδήλωσης.
3. Για τα είδη που θα διαθέσει (ποτά, αναψυκτικά, φαγητά, λουλούδια κ.λπ.) θα πρέπει να έχει τιμολόγια αγοράς ή δελτία αποστολής με τις ανάλογες ποσότητες. Αρχείο Πρώτων Υλών και Προμηθευτών, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
4. Για να πουλήσει τα είδη του, θα πρέπει να διαθέτει θεωρημένη ταμειακή μηχανή, ή να έχει πάρει απαλλαγή ΦΠΑ από την τοπική εφορία (βλέπε παρακάτω).
5. Το προσωπικό που θα εργαστεί με αμοιβή (σερβιτόροι, ψήστες κ.λπ.), θα πρέπει να είναι ασφαλισμένο στον e- ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ). Προσοχή η αναγγελία πρόσληψης γίνεται πριν ξεκινήσει η εργασία και άρα πριν ξεκινήσει η εκδήλωση. Άρα απαιτείται να έχει προηγηθεί απογραφή εργοδότη στο ΙΚΑ και απόκτηση αριθμού μητρώου εργοδότη (ΑΜΕ) και κωδικών πρόσβασης στο ika.gr. Στο χώρο εργασίας θα πρέπει να υπάρχει ο πίνακας προσωπικού με τα στοιχεία των εργαζομένων.
6. Οι μουσικοί και όλοι όσοι συμμετέχουν στην ορχήστρα/συγκρότημα θα πρέπει, αν είναι επαγγελματίες με μπλοκ παροχής υπηρεσιών, να έχουν συμφωνητικά με τον διοργανωτή (σύλλογο) και να έχουν εκδώσει τα τιμολόγιά τους (επίσης βοηθάει η εκτύπωση μέσα από την ΑΑΔΕ, των στοιχείων της ενάρξεως τους), αν δεν είναι επαγγελματίες αλλά ιδιώτες θα πρέπει να έχουν ασφαλιστεί στον e- ΕΦΚΑ από τον διοργανωτή (σύλλογο), όπως και το υπόλοιπο προσωπικό.
Εδώ το πρόβλημα το έχουμε όταν ένας μουσικός π.χ. ο τραγουδιστής είναι ιδιώτης συνταξιούχος και αν ασφαλιστεί στον ΕΦΚΑ-ΙΚΑ θα μειωθεί η σύνταξή του κατά 30%. Σε αυτή την περίπτωση όλες οι λύσεις που έχουν προταθεί κατά καιρούς, δεν εξασφαλίζουν τη μη επιβολή προστίμου από τον επιτόπιο έλεγχο.
Τέτοιες λύσεις είναι η απόδειξη δαπάνης με παρακράτηση φόρου 20% και με ταυτόχρονη ύπαρξη συμφωνητικού, η υπεύθυνη δήλωση με γνήσιο υπογραφής για δωρεάν υπηρεσίες κ.λπ. Στη λύση με το Εργόσημο, δεν μπορούν να υπαχθούν ακόμη όλοι οι μουσικοί (δεν επιτρέπεται για δημόσιες εκδηλώσεις, παρά μόνο για ιδιωτικές).
7. Ο διοργανωτής θα πρέπει να έχει ενημερώσει την Αστυνομική Αρχή της περιοχής για την πραγματοποίηση του πανηγυριού για τη διευθέτηση της κυκλοφορίας (αν χρειάζεται) και για να καλύψει την ηχορύπανση από τα ντεσιμπέλ (Αστυνομική Διάταξη με αριθ. 3 ΦΕΚ Β’ 15/12-1-1996 αριθ. 1023/2/37).
Άδεια από Αστυνομία για διατάραξη κοινής ησυχίας. (Για να παραλάβει αυτή την άδεια θα πρέπει να καταθέσει στο Αστυνομικό τμήμα τα πιο πάνω δικαιολογητικά νομιμότητας)
Αστυνομική διάταξη 3/12-1-1996, Αριθ.1023/2/37-ια, με καθορισμό της διάρκειας και της παράτασης:
χειμερινή περίοδος έως 22:00 μμ & θερινή περίοδος έως 23:00 μμ
Η αίτηση παράτασης του ενδιαφερόμενου, εξετάζεται ανάλογα με το είδος των μουσικών οργάνων και τη θέση του κέντρου ή του χώρου, σε σχέση με τους γύρω κατοικημένους χώρους. Για τους κλειστούς χώρους η παράταση είναι έως τις 03:00, ενώ για τους ανοικτούς χώρους έως τις 02:00, με την προϋπόθεση να μη διαταράσσεται η ησυχία των περιοίκων.
8. Άδεια από το Δήμο, με βάσει το άρθρο 7 της ΚΥΑ με Αριθμ.οικ. 16228 /17-05-2017 για χρήση μουσικής σε υπαίθριο χώρο κ.λπ., με τεχνική έκθεση μηχανικού.
9. Άδεια για τα πνευματικά δικαιώματα.
Ο πιο γνωστός, έως πριν λίγα χρόνια, οργανισμός συλλογικής διαχείρισης των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας των μουσικοσυνθετών και στιχουργών ήταν η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας Πνευματικής Ιδιοκτησίας (Α.Ε.Π.Ι.).
Μετά από μια περίοδο αναταραχών, καταγγελιών και σκανδάλων στο χώρο αυτόν, ήρθε ο Ν.4481/2017 για να διαμορφώσει ένα νέο τοπίο.
Πλέον υπάρχουν αρκετές εταιρείες διαχείρισης όπως GRAMMO, ΕΡΑΤΩ, ΑΠΟΛΛΩΝ, ΠΑΣΚΕΔΙ, ΕΔΕΜ κ.λπ..
Ο Ν.4481/2017 περιλαμβάνει πολύ σημαντικές διατάξεις για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας και των συγγενικών δικαιωμάτων.
Για κάθε εκδήλωση με μουσική θα πρέπει να έχουν πληρωθεί τα πνευματικά δικαιώματα, στις εταιρείες που τα διαχειρίζονται.
10. Να έχει αναρτημένο τιμοκατάλογο με τα είδη-εμπορεύματα που θα διαθέτει.
11. Θα πρέπει να υπάρχει και ανάλογη απόφαση από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), για όλες τις ανωτέρω ενέργειες.
12. Τα μέλη του Δ.Σ. και τα υπόλοιπα μέλη του Συλλόγου, που εθελοντικά θα προσφέρουν την προσωπική τους εργασία για να γίνει μια εκδήλωση, δεν ασφαλίζονται στον ΕΦΚΑ-ΙΚΑ. Όμως επειδή τα όρια της εθελοντικής εργασίας και της επ’ αμοιβή εργασίας είναι δυσδιάκριτα, σε τέτοιες περιπτώσεις, καλό θα ήταν το Δ.Σ. του κάθε Συλλόγου να αναρτά τα ονόματα των εθελοντών σε μια λίστα από την αρχή της εκδήλωσης και να έχει εφοδιάσει τον κάθε εθελοντή με ειδική κάρτα με το ονοματεπώνυμό του, που θα φέρει πάνω του (προτεινόμενη λύση από τον συγγραφέα του παρόντος).
13. Τεχνικός Ασφαλείας και Γιατρός Ασφαλείας
14. Ύπαρξη w.c σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
15. Χώρος επεξεργασίας − μεριδοποίησης και διατήρησης ετοίμων φαγητών (παρασκευαστήριο) σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
16. Χώρος παραλαβής και αποθήκευσης πρώτων υλών (ξηρή αποθήκη- ψύξη- κατάψυξη) και ειδών συσκευασίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
17. Χώρος πλύσεως σκευών/τροφίμων, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
18. Αίθουσα πελατών κλειστή ή υπαίθρια, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις. Οι επιχειρήσεις του παρόντος άρθρου δεν μπορούν να προσφέρουν τα είδη τους σε άλλους χώρους που δεν προβλέπονται από την άδεια λειτουργίας τους (π.χ σε εκδηλώσεις ή επιχειρήσεις στεγασμένων ή υπαίθριων χώρων εκδηλώσεων, σε σχολικά συγκροτήματα, νοσοκομεία, πλατείες, εκκλησίες, πάρκα, κ.λ.π.)
19. Στεγασμένοι ή και Υπαίθριοι χώροι Εκδηλώσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
20. Παραλαβή ετοίμων φαγητών ποτών, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
21. Διάθεση- σερβίρισμα, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
22. Αίθουσα πελατών- υπαίθριος χώρος, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
23. Χώρος πλύσεως σκευών, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
24. Χρήση μουσικής και μουσικών οργάνων, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
25. Προσφορά τροφίμων και ποτών σε κινητούς ή προσωρινούς χώρους, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
26. Να υπάρχει επαρκής παροχή νερού για ανθρώπινη κατανάλωση και δεξαμενή συγκέντρωσης υγρών αποβλήτων που θα αδειάζει στο Δημοτικό δίκτυο αποχέτευσης καθώς και κάδοι απορριμμάτων, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
27. Βεβαίωση καταλληλότητας χώρου, από τις κατά τόπους υγειονομικές αρχές του προσωρινού χώρου που θα χρησιμοποιήσουν για την εκδήλωση-συναυλία και πώληση των φαγητών-ποτών, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
28. Θα υπάρχουν θερμόμετρα σε όλα τα ψυγεία και τις καταψύξεις και θερμόμετρα χειρός για τον έλεγχο της θερμοκρασίας των ευαλλοίωτων πρώτων υλών, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
29. Οι περιέκτες των τροφίμων και γενικά τα υλικά σε επαφή με τρόφιμα πρέπει να είναι τέτοιας φύσης ώστε να πληρούνται οι απαιτήσεις του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών και της ισχύουσας Ενωσιακής Νομοθεσίας, σύμφωνα με τις ισχύουσες Υγειονομικές Διατάξεις
30. Όσοι είναι χειριστές τροφίμων ή ποτών, πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με πιστοποιητικό υγείας σύμφωνα με την Υγειονομική Διάταξη υπ. αριθμ. Υ1γ/Γ.Π/οικ 35797(ΦΕΚ1199/τβ/11-4-2012) όπως κάθε φορά ισχύει. και να είναι κάτοχοι πιστοποιητικού εκπαίδευσης του ΕΦΕΤ (ΦΕΚ 2718/8-10-2012)
Εναλλακτικά, ο Σύλλογος μπορεί να έχει υπογράψει συμφωνητικό με κέντρο διασκέδασης ή Ταβέρνα ή οποιοδήποτε κατάστημα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος, που θα περιλαμβάνει όλα τα ανωτέρω (αίθουσα, φαγητό, εξοπλισμό, μουσική, σερβιτόρους κ.λπ.) και να μην έχει καμία ευθύνη και καμία συμμετοχή στην προετοιμασία και στην εκτέλεση της εκδήλωσης, παρά μόνο στη διασκέδαση. Σε αυτήν την περίπτωση όλες οι φορολογικές, ασφαλιστικές και λοιπές υποχρεώσεις βαρύνουν τους επιχειρηματίες των Κ.Υ.Ε.
Απαλλαγή από το ΦΠΑ για ευκαιριακές εκδηλώσεις
Υπάρχει απαλλαγή από το ΦΠΑ για τις ευκαιριακές εκδηλώσεις συλλόγων και σωματείων ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικών.
Έως 31/12/2022 με την υπάρχουσα νομοθεσία ισχύουν τα εξής:
Στα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ΝΠΙΔ), που λειτουργούν νόμιμα και έχουν σκοπούς πολιτιστικούς, μορφωτικούς κ.λπ., προβλέπεται απαλλαγή από το Φ.Π.Α. στα έσοδα από ευκαιριακού χαρακτήρα εκδηλώσεις. Δικαιούνται δε κάθε έτος (χρήση) δύο (2) τέτοιες εκδηλώσεις, με σκοπό την οικονομική ενίσχυση τους, με απαλλαγή από τον ΦΠΑ, αλλά με την υποχρέωση να απεικονίσουν τις συναλλαγές για τη συγκεκριμένη εκδήλωση (π.χ. παραστατικά αγοράς αναψυκτικών ή δωρεάς κ.λπ.).
Η απαλλαγή αυτή δίνεται από τον προϊστάμενο της Εφορίας που ανήκουν με αίτηση, πριν από την εκδήλωση, που θα περιγράφει και τα αγαθά που θα διατεθούν στη συγκεκριμένη εκδήλωση. Η αίτηση γίνεται πλέον ηλεκτρονικά μέσα από την υποβολή των αιτημάτων προς την ΑΑΔΕ.
Από 01/01/2023 ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 22 του Ν.4873/2021 με το ΦΕΚ Α΄248/16-12-2021 και πλέον τίθεται πλαφόν και στον αριθμό των εκδηλώσεων αλλά και στο ετήσιο ποσό των εσόδων από αυτές τις εκδηλώσεις, συγκεκριμένα, η απαλλαγή των εκδηλώσεων δεν υπερβαίνει τις τέσσερις (4) κατ’έτος και το όριο των σχετικών συναλλαγών ανά έτος δεν υπερβαίνει τις είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ κατόπιν σχετικής υπεύθυνης δήλωσης προς την αρμόδια Φορολογική Αρχή τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από την εκδήλωση και εφόσον η απαλλαγή αυτή δεν προκαλεί κίνδυνο στρέβλωσης των όρων του ανταγωνισμού.»
Αποδοχή πληρωμών με κάρτα μέσω των P.O.S. τραπεζών
Σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. Αριθμ. 45231/27-04-2017 για τη ρύθμιση υποχρέωσης αποδοχής πληρωμών με κάρτα του άρθρο 65 του Ν.4446,/2016 ο Κ.Α.Δ. 94.99.16 για υπηρεσίες πολιτιστικών συλλόγων, δεν είναι στη λίστα των υπόχρεων για υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μηχ/τος P.O.S., ενώ ο Κ.Α.Δ. 93.12 για υπηρεσίες αθλητικών ομίλων, είναι στη λίστα των υπόχρεων για υποχρεωτική χρήση τραπεζικού μηχανήματος P.O.S. (αποδοχής πληρωμών με P.O.S.).
*Κείμενο του ΠΑΣΚΕΔΙ, με τη βοήθεια του οικονομολόγου λογιστή κ. Αργύρη Καβουρίνου.