Οι ελβετικές σιδηροδρομικές αρχές ανακοίνωσαν ότι οι επισκευές στη σήραγγα βάσης Gotthard, τη βαθύτερη σήραγγα κυκλοφορίας στον κόσμο και τη μεγαλύτερη του είδους της, θα διαρκέσουν αρκετούς μήνες, αφού διαπιστώθηκε ότι η έκταση της ζημίας από τον πρόσφατο εκτροχιασμό εμπορευματικών δρομολογίων ήταν «σημαντικά μεγαλύτερη» από ό,τι είχε αρχικά εκτιμηθεί.
Η εθνική σιδηροδρομική εταιρεία SBB δήλωσε την Τετάρτη ότι 16 βαγόνια είχαν βγει από τις ράγες κατά τον εκτροχιασμό της περασμένης Πέμπτης και ότι ορισμένα βαγόνια με σοβαρές ζημιές παραμένουν εγκλωβισμένα μέσα στη σήραγγα μήκους 57,1 χιλιομέτρων (35,5 μιλίων).
Κανείς δεν τραυματίστηκε στο ατύχημα, αλλά οι έρευνες έδειξαν έκτοτε ότι οι ζημιές στη δυτική σήραγγα ήταν σημαντικές. Η SBB εκτίμησε ότι θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για την αντικατάσταση όλων των κατεστραμμένων τμημάτων του σιδηροδρομικού συστήματος.
Ο φορέας εκμετάλλευσης υποθέτει προς το παρόν ότι και οι δύο σήραγγες θα είναι και πάλι διαθέσιμες για όλες τις σιδηροδρομικές μεταφορές «σε περιορισμένο βαθμό» στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ η άθικτη ανατολική σήραγγα θα πρέπει να είναι σε θέση να λειτουργήσει από τις 23 Αυγούστου για εμπορευματικές μεταφορές.
Αυτό σημαίνει ότι οι επιβάτες του τρένου που ταξιδεύουν μεταξύ της βόρειας και της νοτιότερης Ελβετίας θα αναγκαστούν να ακολουθήσουν μια πιο γραφική διαδρομή τους επόμενους μήνες.
Η σήραγγα Gotthard Base είναι μια σιδηροδρομική διαδρομή υψηλής ταχύτητας μέσω των ελβετικών Άλπεων. Το έργο, το οποίο εγκαινιάστηκε με τεράστιες τυμπανοκρουσίες το 2016, χρειάστηκε 17 χρόνια για να ολοκληρωθεί και το κόστος του εκτιμάται σε 12 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αναγνωρισμένη ως επίτευγμα μηχανικής και χαιρετισμένη ως «τεράστιο επίτευγμα», η GBT είναι μια ζωτικής σημασίας οδός για τα εμπορεύματα και τα φορτία. Η σήραγγα δημιουργήθηκε για να αυξήσει την ικανότητα τοπικών μεταφορών μέσω του αλπικού φράγματος, να διευκολύνει την οδική κυκλοφορία και να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση.