Συγκεκριμένες διαφημιστικές ενέργειες καθώς και ενέργειες προβολής προϊόντων σε χώρους καταστημάτων υπάγονται σε τέλος διαφήμισης 2% υπέρ ΟΤΑ, ωστόσο για να εκπέσουν το σχετικό έξοδο από το φόρο θα πρέπει το τέλος να πληρωθεί πριν την υποβολή της φορολογικής δήλωσης.
Ενέργειες όπως η ανάρτηση επιγραφών σε δημόσιους χώρους, τοποθέτηση προϊόντων σε ειδικά σημεία και ράφια καταστημάτων, ανάρτηση stands με την επωνυμία της επιχείρησης, διανομή δοκιμαστικών προϊόντων ή φυλλαδίων στο ευρύ κοινό, ημερολόγια ή άλλα δώρα (π.χ. αναπτήρες, μπλούζες κλπ.) που φέρουν το λογότυπο της εταιρείας υπάγονται σε τέλος διαφήμισης 2% υπέρ ΟΤΑ. Υπόχρεος απόδοσης του τέλους είναι ο διαφημιζόμενος.
Καταληκτική ημερομηνία απόδοσης του τέλους είναι η ημερομηνία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Η δε καταβολή του τέλους αποτελεί προϋπόθεση για την έκπτωση των σχετικών τιμολογίων εξόδων.
Αντιθέτως οι δαπάνες για επικοινωνιακό έντυπο υλικό προς συγκεκριμένους πελάτες και συνεργάτες, όπως τιμοκατάλογοι, επαγγελματικές κάρτες κλπ. δεν υπάγονται στο τέλος. Ο λόγος είναι ότι το υλικό αυτό δεν διανέμεται ανώνυμα στο ευρύ κοινό αλλά εξυπηρετεί τις επιχειρηματικές σχέσεις της επιχείρησης με γνωστά και συγκεκριμένα πρόσωπα. Για τον ίδιο λόγο δεν υπάγονται σε δημοτικό τέλος και είδη ένδυσης με λογότυπα της εταιρείας τα οποία χορηγούνται αποκλειστικά στο προσωπικό.
Newsbomb.gr