Περιορισμοί και απαγορεύσεις στη στάθμευση
αυτοκινήτων μπορούν να προκύψουν εξαιτίας του
καυσίμου με τον οποίο τροφοδοτείται
ο κινητήρας ενός οχήματος.
Αντιμέτωποι με απαγορεύσεις στη στάθμευση ή ακόμα και
στην κυκλοφορία έρχονται ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία
εφοδιάζονται με σύστημα υγραεριοκίνησης ή
αεριοκίνησης.Ειδικότερα, οι απαγορεύσεις
επιβάλλονται για εκείνα τα οχήματα που φέρουν
εργοστασιακό ή μη σύστημα LPG ή CNG και
προκύπτουν για λόγους ασφαλείας.
Επί της ουσίας πρόκειται για οχήματα που κινούνται
είτε με υγραέριο είτε με φυσικό αέριο, η στάθμευση
των οποίων απαγορεύεται σε ορισμένες περιπτώσεις σε
κλειστά parking που δεν πληρούν τις
απαραίτητες προδιαγραφές.
Μολονότι η Ελληνική Νομοθεσία δεν προβλέπει
κάποια απαγόρευση στην κίνηση ή την στάθμευση
αυτοκινήτων με υγραέριο ή φυσικό αέριο, υπάρχουν
σαφείς κανονισμοί οι οποίοι θα πρέπει
να πληρούνται ώστε ένας χώρος στάθμευσης
να μπορεί να υποδεχθεί και να φιλοξενήσει
αεριοκίνητα οχήματα.
Συγκεκριμένα, σε κλειστούς χώρους στάθμευσης με
χωρητικότητα μεγαλύτερη των 100 οχημάτων
θα πρέπει να οριοθετούνται πλησίον των εξωτερικών
τοίχων του κτιρίου με ειδική σήμανση εκείνα τα
τμήματα στα οποία οφείλουν να σταθμεύουν
αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικούς τύπους
καυσίμου.Οι θέσεις αυτές θα πρέπει να αντιστοιχούν
τουλάχιστον στο 10% επί της μέγιστης
χωρητικότητας του χώρου στάθμευσης, ενώ τα
τμήματα αυτά θα πρέπει να αποτελούν
ξεχωριστό πυροδιαμέρισμα, να τοποθετούνται
κατά προτίμηση σε υπέργειους ορόφους και να
διαθέτουν κατάλληλο σύστημα εξαερισμού.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που οι παραπάνω προδιαγραφές
δεν πληρούνται, ο χώρος στάθμευσης δεν μπορεί
να φιλοξενήσει οχήματα με συστήματα τροφοδοσίας
υγραερίου ή φυσικού αερίου και οφείλει να απαγορεύει
την είσοδο και τη στάθμευση σε αυτά.
Η απαγόρευση συνήθως επιβάλλεται με την αντίστοιχη
σήμανση και οφείλει να γίνει σεβαστή από τους ιδιοκτήτες
οχήματος, καθώς στην περίπτωση ενός συμβάντος
είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν εκτεθειμένοι.
Κρίνοντας από την παραπάνω διάταξη, για χώρους
στάθμευσης με χωρητικότητα μικρότερη των
100 θέσεων δεν προβλέπεται κάποια ειδική
πρόβλεψη για τα οχήματα που κινούνται με
υγραέριο ή φυσικό αέριο, συνεπώς δεν τίθεται
θέμα κάποιου περιορισμού ή απαγόρευσης.Το ίδιο φυσικά
ισχύει και για τα κλειστά-υπόγεια parking πολυκατοικιών,
τα οποία προφανώς δεν αγγίζουν τη
χωρητικότητα των 100 οχημάτων, ενώ ασφαλής μπορεί
να θεωρηθεί η στάθμευση αυτοκινήτων
LPG και CNG στις πυλωτές πολυκατοικιών,
όπου οι πιθανότητες υψηλής συγκέντρωσης
υγραερίου ή φυσικού αερίου είναι ελάχιστες.
Δεν είναι όμως μόνον οι χώροι στάθμευσης
που επιβάλλουν περιορισμούς σε αυτοκίνητα που
κινούνται με εναλλακτικούς τύπους καυσίμου.
Σε τούνελ ανά την Ευρώπη, τα συγκεκριμένα οχήματα
θα πρέπει να ενημερώνουν για τη χρήση LPG ή CNG
κατά την είσοδό τους σε αυτά και να φέρουν ειδική σήμανση,
ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπως αυτό της
σήραγγας της Μάχης, οπού η μεταφορά
οποιουδήποτε οχήματος LPG ή CNG απαγορεύεται
ακόμα κι αν οι αντίστοιχες δεξαμενές του αυτοκινήτου είναι άδειες.